جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سیستم نظارتی و حفاظتی

سیستم نظارتی و حفاظتی مانند دوربین مداربسته از ملزومات هر مکان اداری یا مسکونی است که باید مطابق با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا و امکانات تهیه ، نصب و راه اندازی شود. سیستم های نظارتی مانند دوربین مداربسته از گستردگی بالا و خاصی برخوردار هستند که ما در عصر امن تک تک این دوربین هارا تشریح و بررسی میکنیم.

همچنین سیستم های حفاظتی مانند: دزدگیرها دارای تنوع بالا و کارایی های مختلفی هستند که عصرامن در این مورد نیز خود را موظف میداند تا بهترین و دقیق ترین توضیحات و بررسی را در اختیار مشتاقان و علاقه مندان این حوزه قرار دهد.

در ادامه به مزایایی استفاده از این سیستم میپردازیم و تجهیزات این سیستم را تحلیل میکنیم .

از کوچک ترین مزایای این سیستم میتوان به موارد اشاره کرد:

 
 

دوربین های مدار بسته به منظور حفاظت و تامین امنیت ساختمان ها استفاده می شود. بخش اصلی این سیستم ها دوربین های مدار بسته ای هستند که کار نظارت را بر عهده دارند. این سیستم بخش های مختلفی نیز دارد که امکان ذخیره سازی و بازیابی گزارشات را فراهم می کند. تصاویر گرفته شده توسط حسگر این دوربین ها به مرکز کنترل فرستاده می شود. دوربین، تجهیزات شبکه، دوربین های IP و مانیتور از جمله موارد این تجهیزات هستند. با استفاده از این سیستم وقوع جرم از طریق دوربین ها قابل مشاهده است. از طریق آژیر می توان زنگ هشدار را به صدا درآورد.

کنترل دسترسی بیومتریک یا تجهیزات تعیین هویت زیستی از مهمترین این تجهیزات  هستند. امروزه در تمام محیط های اداری و امنیتی مورد استفاده قرار می گیرند. دلیل مهم بودن آن منحصر به فرد بودن اثر انگشت، چهره، چشم  انسان ها می باشد این روش دارای درصد خطا بسیار پایینی میباشد. از جمله مزیت های آن با کنترل دسترسی براساس اثر انگشت دیگر نیازی به استفاده از کلیدهای رایج یا دستگاه های تعویض شیفت و سوئیچ وضعیت نیست. هم چنین بر اساس تشخیص ویژگی منحصر به فرد افراد، دیگر نیازی به شی یا ملزومات دیگری نخواهد بود تا با گم شدن آنها (مثل گم شدن کلید و کارت اعتباری و ..) یا مشکلاتی از این دست روبرو شد.

گیت کنترل تردد جز مهم ترین موارد حفاظت محیطی میباشد که در بسیار از شرکت ها مورد استفاده قرار میگیرد تا کنترل ورود و خروج کارمندان و مراجعات را به صورت دقیق ثبت و ضبط شود. در گذشته این مهم به صورت دستی و توسط کارمندان بخش حفاظت و یا نگهبانی انجام میشد و همچنین مشکلاتی مثل اشتباهات نوشتاری، حضور داشتن مسئول مربوطه و از این دست میباشد. با پیشرفت تکنولوژی و اهمیت حفاظت فیزیکی و محیطی گیت کنترل تردد نیز جایگاه مناسبی در شرکت ها کارخانه ها و از این قبیل محیط ها پیدا کرد.

سیستم های نظارتی و حفاظتی از مهم ترین عوامل حفظ امنیت و نظارت میباشد که این روزا بسیار مورد توجه قرار گرفته و از درصد بالای توجهی برخوردار است.