جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
استفاده بهینه از منابع در سیستم گرمایش و تهویه مطبوع
چالش

سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع به دلیل اجزای مختلفی که دارند  بسیار پیچیده و به همگی مرتبط هستند اگر عملکرد یکی از این قطعات آن طور که باید نباشد ممکن است کل سیستم تحت تاثیر قرار گرفته و عملکرد آن مختل شود. گرچه خود این سیستم نیازی به اینترنت ندارد  اما با اتصال آن  به اینترنت  امکان مدیریت سیستم از راه دور فراهم شده و میتوان مشکلات سیستم را شناسایی کرد و حتی از بروز اختلال در آن پیشگیری کرد.

چالش بعدی ، بهینه سازی منابع و بهره وری است  همانطور که انتظار میرود چنین سیستمی انرژی زیادی مصرف میکند در نتیجه ایجاد تغیرات داده محور و اتوماسیون میتواند مزایای محیط زیستی و اقتصادی  چشمگیری داشته باشد.

در محیط های صنعتی دور دست اتصال اینترنت معمولا محدود است اما انتخاب روتری با قابلیت اتصال به اینترنت همراه وجود اتصالی مطمئن را تصمین میدهد. تنها راه برای اینکه یک تولید کننده یا یکپارچه ساز ، خدماتی با بهترین سطح کیفیت ارائه دهد در اختیار داشتن اتصالی پایدار و بی وقفه است.این شرایط برای مزایای جمع آوری داده نیز صدق میکند.  تنها در صورتی عملکرد این سیستم منسجم خواهد بود که جمع اوری داده ها  به صورت پیوسته انجام شود  نه به صورت تناوبی.

روتر  سلولی صنعتی RUT360  شرکت Teltonika Networks  از طریق کابل اترنت  به سیستم تهویه  مطبوع متصل میشود. قابلیت اتصال  به اینترنت  امکان ادغام  راحت این روتر با سیستم مدیریت ساختمان  و مدیریت زیر ساخت  و تهویه مطبوع  از راه دور را فراهم میکند . 

راهکار

RUT360 یک روتر LET cat 6 با قابلیت تجمیع  فرکانس است که باعث شده این محصول  برای کاربرد های  صنعتی که  گزینه های اتصال در آن محدود است  بسیار مناسب باشد  قابلیت تجمیع فرکانس  که به دلیل پشتیبانی LTE-advanced فراهم شده  امکان به حداکثر رساندن پهنای باند در مناطقی با سیگنال ضعیف را فراهم میکند گرچه این راهکار اینترنت اشیا نیاز به مبادله انبود داده ندارد اما قابلیت تجمی فرکانس  وجود اتصالی مطمئن و پایدار را تضمین میدهد.

 سیستم مدیریت ساختمان داده ها را با استفاده از پروتکل MQTT  جمع آوری کرده و آنها را برای پیش بینی و بهینه سازی تحلیل میکند. این گزارش اطلاعات ارزشمندی درباره نقاط پر مصرف فراهم کرده و امکان اتوماسیون  فرایند هارا ایجاد میکند. مدیریت راه دور برای زمانبندی عملیات دستگاههای مختلف و تغییر زمانبندی هارا با توجه به تغییر نیازها مفید است.

 

مزایا

افرایش بهره وری: تصمیم گیری های داده محور به کاهش مصرف انرژی و روان سازی عملکرد خودکار سیستم گرمایشی و تهویه مطبوع عمل میکنند.

پشتیبانی از طیف وسیعی از دماها:RUT360 یک دستگاه حرفه ای با قاب آلومینیومی محکم است  که میتواند در محیط هایی با دمای 40- تا 75 درجه سانتی گراد کار کند.

اتصال مطمئن : این روتر LTECat6  با قابلیت تجمیع فرکانس وجود یک اتصال  مطمئن و پایدار را تضمین میدهد.

پشتیبانی از راه دور و سرویس گارانتی: قابلیت دسترسی از راه دور به دستگاه های  به صرفه جویی  در زمان و هزینه های عیب یابی  و رفع مشکلات کمک میکند.