جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تجهیزات شبکه

به جرات میتوان گفت در دنیای امروزه همه ما هر روز از شبکه های کامپیوتری استفاده میکنیم. ساده ترین و در دسترس ترین نوع شبکه اتصال ما به شبکه گسترده جهانی یا همان اینترنت است که ما هر روزه در حال استفاده از آن هستیم.

میتوان گفت اتصال دو یا چند سیستم شخصی و یا گوشی تلفن هوشمند به یک دستگاه مودم و یا سرور تشکیل یک شبکه اینترنتی را میدهد و بستر شبکه میباشد.

شبکه دسته بندی های متفاوتی از نظر اندازه ، کارایی و نحوه نصب دارد و به همین دلیل  قابلیت  استفاده و نصب در فضاهای مختلف اعم از مسکونی، اداری و بانک ها قابل نصب و بهره بردای هستند و بنابر نیاز و موارد استفاده دستگاه هایی مثل پرینتر، روتر ، اسکنر، حسگر ، دوربین مداربسته ، دزدگیر داخل شبکه نصب میشود ومیتوان با دسترسی های متفاوت آنان را در اختیار کاربران شبکه قرار داد. 

برای مثال در یک بانک ریاست بانک با بیشترین دسترسی در شبکه قرار دارد و میتواند ناظر بر فعالیت کارمندان باشد در حالی که کارمند بانک با کمترین دسترسی در شبکه حضور دارد و از دسترسی های مجاز بهره برداری میکند.

تجهیزات شبکه به دو بخش پسیو Passive (غیر فعال) و اکتیو Active(فعال)تقسیم میشود.

تجهیزات پسیو  زیر ساخت های شبکه میباشند که در ابتدای امر باید نصب و جایگزاری شوند این تجهیزات شاید به دلیل این که تاثیری در قدرت انتقال سیگنال ندارند   به نظر مهم باشند و ساده بنظر بیایند  اما از اهمیت بالایی برخوردار هستند و این اهمیت زمانی خودنمایی میکند که شما درخواست گسترش شبکه و یا تغییر ی در شبکه خود داشته باشید. تجهیزات پسیو شامل:

_ انواع کابل های شبکه (cat7- cat5- cat6)

_ انواع رک ها

_ انواع ابزار ها  Striper  و Crimping و punch Down

_ کانکتور ها

_ سوکت های دیواری

_ انواع کیستون شبکه

_ پچ کورد و پچ پنل

پس از آماده سازی تجهیزات شبکه و زیر ساخت لازم است اقدامات دیگری صورت بگیرد. خدمات اکتیو( Active) در حقیقت خدماتی است که پس از تهیه و ساخت زیر ساخت ها انجام می شود.  پیکربندی سوئیچ شبکه و روتر ، نصب انواع نرم افزار ها و بهره برداری از شبکه در حوزه خدمات اکتیو قرار می گیرد. تهیه نرم افزار ها، پیکربندی شبکه و راه اندازی شبکه به عنوان خدمات اکتیو طبقه بندی می شود.

میتوان گفت  یک شبکه ی اکتیو شامل حداقل یک منبع ولتاژ یا منبع جریان است که می تواند به مدت نا محدود انرژی شبکه را تأمین کند.

تجهیزات و خدمات  اکتیو شامل:

_ تنظیم و پیکربندی تجهیزات اکتیو شبکه مانند: روتر، سوئیچ، مودم، اکسس پوینت و فایروال

_ نصب سیستم عامل های کلاینت و سرور مانند Windows Server

_ نصب و راه اندازی نرم افزار های تحت شبکه همچون انتی ویروس ها، SQL Server

_ پیکربندی و تنظیمات یوزرهاار های تحت شبکه همچون انتی ویروس ها، SQL Server

 
 

تیم تجهیزات و نصب شبکه در عصر امن آدرین  داکیومنتی کامل از طراحی شبکه و راه اندازی آن در محیط مورد نظر شما و راه اندازی و در اختیار شما قرار میدهند تا با خیالی آسوده از شبکه خود استفاده کنید و به راحتی بتوانید شبکه خود را گسترش دهید و یا در صورت بروز مشکل آن را حل و رفع کنید.